Heb je een product gekocht en blijkt het toch niet helemaal je smaak of je maat te zijn, dan kun je bij Squaspoint binnen 30 dagen na ontvangst dit artikel gratis retourneren of ruilen. In onderstaande vragenlijst worden de meest voorkomende vragen over ruilen en retourneren beantwoord. Ook leggen we je stapsgewijs uit hoe je de aangekochte producten kunt terugsturen. Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoe kan ik mijn product retourneren?

Je kunt de bestelling of een gedeelte ervan gratis retourneren door een e-mail te sturen naar klantenservice@squashpoint.nl. Je ontvangt daarna van ons een e-mail ter bevestiging. En in de bijlage van deze e-mail vind je het retourlabel. Print dit label uit en plak het op het pakket dat je terug wilt sturen. Vervolgens kun je het pakket afgeven bij een PostNL locatie. Vraag altijd een verzendbewijs, zodat je kunt aantonen dat je het artikel daadwerkelijk hebt opgestuurd.

Wij zullen het volledige aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending) zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het herroepen van de overeenkomst terugstorten. Er zijn dus geen kosten verbonden aan het retour sturen van je bestelling.

Je kunt er uiteraard ook voor kiezen om het modelformulier voor herroeping (download het modelformulier voor herroeping) te gebruiken om ons ervan op de hoogte te stellen dat je een product wilt retourneren.

Welke voorwaarden gelden voor ruilen en retourneren?

Indien je ervoor kiest om de producten zelf terug te sturen en dus niet met ons retourlabel, dan vergoeden wij de retourkosten niet.

Je dient zorgvuldig om te gaan met het artikel dat je retour wil sturen. De producten dien je ongebruikt en voorzien van de originele labels en etiketten (indien redelijkerwijs mogelijk) naar ons terug te sturen. Bekijk het product gerust zoals je dat ook in de winkel zou doen. Voorbeeld: haal een racket uit de beschermhoes en bekijk hem van alle kanten, maar ga er niet mee squashen en verwijder de plastic beschermfolie niet van het handvat. Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg zijn van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Hoe kan ik mijn product omruilen?

Je kunt de bestelde producten altijd binnen 30 dagen omruilen voor een ander product naar keuze. Stuur een e-mail naar klantenservice@squashpoint.nl waarin je aangeeft welk(e) product(en) je wilt ruilen en welk(e) product(en) je hiervoor in de plaats wilt ontvangen. Je ontvangt van ons een e-mail ter bevestiging met in de bijlage het retourlabel dat je op het pakket dient te plakken. Vervolgens kun je het pakket afgeven bij een PostNL servicepunt. De producten dienen ongebruikt en voorzien van de originele labels en etiketten (indien redelijkerwijs mogelijk) naar ons teruggestuurd te worden. Als er nog een bedrag bijbetaald moet worden, ontvang je van ons een e-mail waarin staat aangegeven hoe je dit bedrag kunt voldoen. Als je nog een bedrag van ons terugkrijgt, zullen wij dit zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen terugstorten.

Zijn er kosten verbonden aan ruilen of retourneren?

Nee, het retour sturen of het ruilen van je bestelling is gratis. Wij zullen het volledige aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending) zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het herroepen van de overeenkomst terugstorten. Er zijn dus geen kosten verbonden aan het retour sturen of ruilen van je bestelling.

Krijg ik mijn betaalde verzendkosten terug als ik mijn bestelling retourneer?

Als je de volledige bestelling retour zendt, dan ontvang je de verzendkosten terug. Als je één of meerdere producten houdt, dan worden de verzendkosten niet teruggestort.

Hoeveel dagen mag ik een product op zicht hebben?

Een product mag je 30 dagen thuis houden om te beslissen of je deze wilt houden. Vanaf het moment dat je ons laat weten dat je een product wilt retourneren, heb je nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.

Welke voorwaarden gelden voor ruilen en retourneren bij een verzending naar het buitenland?

Bij een verzending naar het buitenland draagt de koper de kosten en het risico van de retourzending (dit geldt niet als het geleverde product beschadigd is of als je een verkeerd artikel hebt ontvangen).

Heb je nog een vraag, neem dan gerust contact op met onze klantenservice:

Telefoon: +31 (0) 43 23 400 10
E-mail: klantenservice@squashpoint.nl