• Gratis verzending vanaf €50,-
  • 30 dagen bedenktijd
  • Gratis retour

9.71379 beoordelingen

⚡ 3 GRATIS SQUASHBALLEN - vanaf €50,- ⚡

⚡ 3 GRATIS SQUASHBALLEN - vanaf €50,- ⚡

    Silena - 03 / Aug / 2020

    Met deze 3 tips word je in no time een betere squasher

    Met deze 3 tips word je in no time een betere squasher
    Blog

    Nu we eindelijk weer mogen squashen en je alvast nadenkt om in september weer competitie en toernooien te gaan spelen, staat ‘een betere squasher worden’ misschien wel hoog op jouw lijstje. In dat geval kunnen deze 3 tips je helpen om je squashspel naar een hoger level te brengen. De volgende elementen zijn cruciaal als je snel vooruitgang wilt boeken op de baan. Het is daarom belangrijk om deze 3 onderdelen toe te voegen aan je trainingsroutine.

    1. Solo-oefeningen

    De meeste squashers onder ons spenderen hun tijd op de baan vooral aan het spelen van wedstrijdjes en proberen op die manier vooruitgang te boeken. Dit is natuurlijk een belangrijk onderdeel van het spel, maar wie snel beter wil worden, zal ook aan solotraining moeten doen. Dit is zeker niet zo makkelijk in de drukke tijdschema’s van vandaag de dag. De meeste squashers zijn al blij als ze het redden om één of twee keer per week te spelen met hun squashmaatje. Profs daarentegen kunnen zich volledig richten op alle elementen van de sport en zijn daarom ook zo goed. Eén van de belangrijkste dingen waar zij zich op toeleggen in hun trainingstijd zijn solo-oefeningen. En hoewel de meeste amateurspelers gelimiteerd zijn in tijd, is het des te belangrijker om deze tijd zo efficiënt mogelijk in te delen om het maximale uit jezelf te halen. Als je slechts 15-20 minuten van je wekelijkse wedstrijden of trainingssessies gebruikt om zelf een bal  te slaan en je techniek te oefenen, zal dat een groot verschil uitmaken voor je spel.

    Solotraining is dan ook het ideale middel om een bepaalde slag of een speciale techniek snel onder de knie te krijgen. Daarnaast is het grote voordeel van solotraining dat je niet afhankelijk bent van andere mensen en het gemakkelijk in je drukke rooster kunt inplannen, op het moment dat jij een uurtje vrije tijd hebt. Bovendien zullen solo-oefeningen spelers van alle niveaus ten goede komen.

    2. Squash tegen spelers van elk niveau

    Solo-oefeningen of trainen met een coach, uiteindelijk gaat het bij squash om het winnen van wedstrijden. Als je jezelf als speler wilt verbeteren, zul je regelmatig oefenwedstrijden moeten spelen. Waar veel squashers vaak niet bij stil staan, is het belang van het spelen tegen zoveel mogelijk verschillende tegenstanders. Veelal heb je een vast squashmaatje waar je wekelijks mee speelt, maar als je het dan ineens tegen iemand anders moet opnemen tijdens een toernooi, dan valt dat ineens vies tegen. Want je bent uitsluitend gewend aan de speelstijl en tactiek van je vaste tegenstander, waardoor je niet geleerd hebt om het spel van je tegenstander te lezen en je tactiek daarop aan te passen.

    Om snel beter te worden op de baan zul je met drie type tegenstanders moeten sparren. Ten eerste spelers die net iets zwakker zijn dan jij. Dit heeft als voordeel dat je meer tijd hebt om de slagen en nieuwe technieken uit je trainingssessies te oefenen en toe te passen als je niet onder druk staat. Verder zul je ook af en toe moeten spelen tegen squashers die sterker zijn dan jij. Zoek spelers die net een niveau boven je zitten en probeer je niet te meten met het onbereikbare. Als je speelt tegen iemand die net iets beter is dan jijzelf, merk je goed of je vooruit bent gegaan. Gebruik deze wedstrijden om te evalueren hoe je je ontwikkelt. Houd bij hoeveel punten je kunt winnen, of je het spel steeds vaker naar je hand kunt zetten of neem simpelweg de tijd op van de games en kijk of je je tegenstander wat langer op de baan kunt houden. Tot slot zul je regelmatig een wedstrijdje moeten spelen tegen squashers die het zelfde niveau hebben als jij. Dit is niet alleen belangrijk om scherp en gefocust te blijven, maar ook om in vorm te blijven. Benader deze games met een competitieve instelling, maar blijf letten op je slagen en je techniek. Om vooruitgang te boeken is dit vele malen belangrijker dan proberen te winnen tegen elke prijs.

    3. Werk aan je conditie

    Iedereen die ooit een keer gesquasht heeft, op welk niveau dan ook, weet hoe fysiek inspannend deze sport is. Recent is er uit onderzoek gebleken dat squash de zwaarste racketsport ter wereld is en het is dan ook niet overbodig om nog eens te benadrukken hoe belangrijk het is om aan je conditie te werken.

    Om een betere squasher te worden, is fitter worden dus net zo belangrijk als het verbeteren van je slagen en je techniek. Voor gevorderde spelers die wellicht al 10 tot 15 jaar spelen, zal het iets lastiger zijn om fysiek veel winst te behalen, maar voor beginners en recreanten zal het verbeteren van je conditie een wereld van verschil maken. Als je ten aanzien van je tegenstander tekort komt op het gebied van techniek en tactiek, kan je uithoudingsvermogen doorslaggevend zijn om toch te winnen. Probeer daarom ook een wekelijkse work-out van 30 minuten in te lassen of trek je hardloopschoenen aan op het moment dat je vrij bent en ga naar buiten en wissel het normale tempo af met het trekken van korte sprintjes en zoek onderweg eens een trap die je op en af kunt rennen. In de blog Top 3 off-season training voor squash leggen we je uit hoe je het hardlopen leuker kunt maken en hoe in je in hele korte tijd je conditie een boost kunt geven met traplopen. De verschillende oefeningen maken je in no time fitter en sterker en dat resultaat merk je direct op de baan.

    In de volgende blog zullen we onze favoriete solo-oefeningen op een rijtje zetten. Duidelijke oefeningen voor spelers van elk nieuwe zullen de revue passeren. So stay tuned!

    Anderen vonden deze artikelen ook interessant:

    Haal het maximale uit jezelf tijdens toernooien
    Hoe verbeter je je rackettechniek
    Hoe plan je een goede squashtraining

    Stuur ons een bericht

    What are your experiences? Read or write a review here.

    *Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    * Verplichte velden

    Onlangs bekeken

    Het laatste nieuws op ons blog

    • De voordelen van een licht squashracket
      23 / Sep / 2020

      Silena - 03 / Aug / 2020

      De voordelen van een licht squashracket

    • Zo verbeter je je rackettechniek
      05 / Sep / 2020

      Silena - 03 / Aug / 2020

      Zo verbeter je je rackettechniek

    • Review Salming Hawk 2
      26 / Aug / 2020

      Silena - 03 / Aug / 2020

      Review Salming Hawk 2

    • Het belang van goede squashsokken
      24 / Aug / 2020

      Silena - 03 / Aug / 2020

      Het belang van goede squashsokken

    • Review Dunlop CX Performance Long Backpack
      13 / Aug / 2020

      Silena - 03 / Aug / 2020

      Review Dunlop CX Performance Long Backpack

    • Squashen als het kwik boven de 30 graden stijgt
      07 / Aug / 2020

      Silena - 03 / Aug / 2020

      Squashen als het kwik boven de 30 graden stijgt

    • Met deze 3 tips word je in no time een betere squasher
      03 / Aug / 2020

      Silena - 03 / Aug / 2020

      Met deze 3 tips word je in no time een betere squasher

    • Review Tecnifibre Carboflex 125 S
      19 / Jul / 2020

      Silena - 03 / Aug / 2020

      Review Tecnifibre Carboflex 125 S

    • Het belang van een goede warming-up bij squash
      04 / Jul / 2020

      Silena - 03 / Aug / 2020

      Het belang van een goede warming-up bij squash

    • Squash de beste sport om gezond te blijven
      03 / Jul / 2020

      Silena - 03 / Aug / 2020

      Squash de beste sport om gezond te blijven

    Inloggen

    Wachtwoord vergeten?

    • Al je orders en retouren op één plek
    • Het bestelproces gaat nog sneller
    • Je winkelwagen is altijd en overal opgeslagen
    Squashpoint 9.6 / 10 - 1346 Reviews @ KiYoh